کد مطلب:154607 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:231

پیامبر گرامی اسلام
ـ وجود حسین از من است وبقای من از حسین ؛

ـ طریق محبوبیت نزد خدا، عشق به حسین است .

«حُسین ٌ مِنِّی وَأنَا مِن ْ حُسین ، أَحَب َّ اللهُ مَن ّ أحَب َّ حُسیْناً؛. حسین از من و من از حسینم ، خداوند دوستداران حسین را دوست دارد».

پیامبر گرامی اسلام (ص) واسطه فیض خلق وجود مقدس امام حسین (ع) و در سلسله علل وجودی آن امام می باشند به همین جهت می فرمایند: «حسین منّی ».

واز طرف دیگر، امام حسین (ع) نیز در سلسله علل ، علت بقای دین اسلام و ماندگاری آیین محمدی است ؛ به طوری كه اگر ایشان و سیره شهادت خواهانه او نبود،دین اسلام و نام پیامبر گرامی اسلام باقی نمی ماند. فریاد عاشورایی سالار شهیدان در روز عاشورا نشان از این مطلب دارد.

به همین جهت پیامبر گرامی اسلام می فرماید: «و أنا من حسین ».

از همین رو، این دو وجود عرشی در سلسله علل تحقق و بقای یك دیگر قراردارند. و آن كلام نبوی گویای وحدت ویگانگی وجودی و ارزشی این دو ستاره درخشان عالم وجود است ؛ چنان كه حكما نیز می گویند: علت مبقیه همان علت مُوجده است .

خاتم پیامبران (ص) در آخر به مطلبی مهم و به عاملی برای فتح گنج محبت خدا تصریح می كنند و می فرمایند: یكی از كلیدهای گشایش باب محبت خدا، دوستی و محبت به حسین (ع) است . و این حكمتی حكیمانه است برای آنانی كه سلوك نظری و عملی عروج به قله محبت خدای را طالبند.